Implică-te

Epopeea Bechtel

Epopeea Bechtel by PDL Senat

 Anca Boagiu, prim-vicepresedinte al PDL, fost ministru al Transporturilor, a sustinut pe 30 mai a.c., o conferinta de presa la sediul central al PDL, pe tema contractului Bechtel pentru construirea Autostrazii Transilvania.

Mai jos, principalele declaratii:

 Anca Boagiu: Cred ca dupa tot tambalaul pe care il vedem in ultima perioada si dupa tot ceea ce s-a intamplat in ultimii 10 ani, minciunile aruncate in piata pentru a ascunde adevarul despre ce inseamna contractul Bechtel, a venit vremea sa aflam cu adevarat ce este Bechtel. Eu cred ca dupa 10 ani in care ministrii si prim-ministrii PSD-isti au tot tipat ca sunt nevinovati de existenta acestui contract, este cazul sa se faca lumina, si lumina cu siguranta nu poate sa o faca Corpul de Control al premierului, cred ca institutiile abilitate ale statului, incepand cu Directia Nationala Anticoruptie, sunt cele indrituite sa scoata la lumina adevarul din acest contract.

 Este evident, este un contract care a fost semnat in perioada 2003-2004, negociat in guvernarea Adrian Nastase, un contract incredintat direct in urma caruia am avut nesansa de a construi in Romania 52 de km de autostrada platind 25 de milioane de euro pe km. Din nefericire, este scurta memoria lui Ponta care era membru al Guvernului, era chiar seful Corpului de Control daca imi aduc aminte, putea sa inceapa controalele de la seful sau, Adrian Nastase. Ponta, care se regaseste, iata, si astazi ca „premier trambita” incercand sa ne demonstreze ca PSD nu este cel care a adus acest contract pagubos in gradina noastra, a noastra ca stat.

 Va voi prezenta cateva elemente care arata ca lucrurile sunt chiar mult mai profunde decat ceea ce am vazut si am stiut pana in prezent, si am sa incep cu istoricul acestei autostrazi semnate initial pentru 415 km de autostrada la 2,25 miliarde de euro care trebuiau sa fie bani adusi de compania Bechtel. Imediat dupa, se schimba schimbarea si Guvernul Nastase decide ca banii trebuie sa vina din bugetul statului roman. Platile efectuate, asa cum stiti, sunt de 1,25 miliarde de euro doar pentru 52 de km de autostrada care au fost executati in aproape 10 ani, la un pret mediu de 24 milioane de euro pe km.

 Ceea ce este interesat de stiut este ca de ambele parti, si de partea Bechtel si de partea CNADNR, au existat firme de avocatura. Firma de avocatura care a negociat din partea Bechel in anul 2003 este firma Nestor-Nestor Diculescu si Kingston Peterson…Diculescu este cumva ruda cu domnul Sova?…MAMA. Din partea CNADNR avocatul care a negociat se numeste Simona Neagu. Este un avocat extrem de controversat, daca va amintiti scandalurile publice pentru milioanele de euro pe care le-a primit in negociere. Surprinzator, aceasta doamna figureaza astazi ca facand parte din firma…tot Diculescu, cred ca e tot o „intamplare” sa ai oamenii tai si de-o parte, si de alta in momentul in care negociezi.

 Urmeaza hotararile de Guvern date pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici, OUG pentru negociere din sursa unica, ceea ce ne aduce imediat si criticile Uniunii Europene care pana la negocierea din 2011 nu au recunoscut tronsoanele ca facand parte din coridoarele pan-europene. Se semneaza contractul care nu are nici anexe, nici preturi, nici grafic de executie si, ceea ce nu ne surprinde, trece complet in finantarea de la bugetul de stat.

 Incep lucrarile, total aleatoriu, era inceput de campanie electorala in perioada 2004, si se atacau cele douatronsoane Campia Turzii-Gilau si Suplacu de Barcau-Bors. Niciuna dintre acestea nu indeplinea conditiile contractuale prealabile pentru achizitionarea de terenuri. Urmeaza o prima tentativa de negociere a acestui contract in guvernarea Tariceanu, ministru este domnul Dobre, despre care am auzit ca este foarte acuzat de catre Sova si de catre Ponta. Dar surprinzator, iata ce regasim aici. Din nou, din partea Bechtel apar aceleasi case de avocatura Nestor-Nestor Diculescu si Kingston Peterson, iar de partea cealalta apare un nou jucator in piata, dar din nou cunoscut domnului Sova, foarte cunoscut, firma Ratiu& Ratiu. Din cate stiu, sunt asociati in foarte multe contracte si au foarte multe contracte impreuna. Continua negocierile, negocieri dificile, ele nu se finalizeaza sub mandatul domnului Dobre. Aici, antreprenorul refuza categoric, si este normal sa se refuze, cand si Bechtel si statul sunt reprezentate de companii de avocatura infratite, orice modificare a termenilor comerciali conveniti in anul 2003. Urmeaza Ludovic Orban, tot sub guvernarea Calin Popescu Tariceanu, si in sfarsit in mai 2007, si la asta se referea domnul Ponta cand il acuza pe domnul Dobre, se semneaza, se aproba proiectul tehnic si detaliile de executie pe sectiuni.

 Urmeaza negocierea din anul 2011, negociere care conduce la rezilierea a 6 contracte din cele 8 semnate, dar care pentru noi romanii ar fi condus si la construirea a 113 km de autostrada, nu la 25 de milioane de euro pe km, ci la 6.9, standardul stabilit pana la finele anului 2013. Vestea cea buna este ca in urma acestor negocieri Autostrada Transilvania este acceptata de Comisia Europeana in coridoarele pan-europene, reteaua TEN-T, ceea ce inseamna ca poti sa ceri bani pentru a o finanta si cu bani de la Comisia Europeana.

 Si vine finalul de negociere, unde domnul Sova ne anunta cu surle si trambite ca a reziliat Bechtel, o reziliere de „mare succes” din punctul meu de vedere, unde ei ne-au lasat fara 113 km de autostrada, dar mai face un cadou de 37 de milioane de euro in conditiile in care finalizarea tronsonului 2B ar fi costat 25 de milioane de euro . Deci macar mai termina bucatica aia ramasa din contractele cu Bechtel. Ceea ce este foarte interesant, din nou, este faptul ca NU SE SCHIMBA AVOCATII, raman aceiasi, avem aceleasi firme celebre. Din partea Bechtel firma de avocatura Nestor-Nestor Diculescu si Kingston Peterson, iar de partea CNADNR firma Ratiu& Ratiu care negociase si in anul 2005. Pai daca negocierea din 2005 a fost atat de dezastruoasa, de dezavantajoasa, de nenorocita pentru statul roman, cum e posibil ca acelasi avocat sa-ti negocieze si acum cand reziliaza contractul, si mai dai 37 de milioane de euro in plus? E un raspuns la care, cu siguranta, institutiile statului abilitate, nu corpuri de control contrafacute din politruci de la partid, sa dea raspunsurile. Si unele din ele se regasesc chiar in rapoartele facute de Curtea de Conturi si prezentate de aproape doi ani atat Guvernului, cat si Parlamentului. Ce am fi avut astazi, sau ce am salvat prin negocierea din 2011: 6 miliarde de euro, care ar fi insemnat finalizarea Autostrazii Transilvania daca am fi avut acesti bani pe costurile de 25 de milioane de euro, ar fi insemnat ca niciodata nu ai mai fi putut sa o introduci in reteaua TEN-T daca nu era renegociata, si ar fi insemnat sa fi avut totusi 113 km de autostrada finalizati conform conditiilor anterioare de negociere.

Eu consider ca ceea ce am vazut astazi a fost doar un circ, si vedem de o saptamana, doua saptamani, un circ ieftin. Si repet, sper ca institutiile statului sa se autosesizeze in aceasta situatie pentru ca este evidenta reaua vointa cu care a fost incheiat acest contract si legaturile, pana la urma obscure din punctul meu de vedere, ale celor care au fost reprezentantii legali pentru negocierea lui. De ce in 2011 s-a putut? NU am lucrat cu niciuna din firmele despre care v-am pomenit mai devreme, a fost firma straina, firma adusa din exteriorul Romaniei si care nu ne-a costat 7, 10, 15 milioane cate au fost, de la negocierea initiala a Bechtel-ului, dar care si-a facut datoria profesionist fata de un contract care nu face cinste Romaniei.

http://www.privesc.eu/Arhiva/16924/Conferinta-de-presa-sustinuta-de-prim-vicepresedintele-PDL–Anca-Boagiu

http://www.mediafax.ro/politic/boagiu-dna-ar-trebui-sa-se-autosesizeze-in-legatura-cu-contractul-bechtel-10911931

Lasă un comentariu:

Comentarii
Syafiq ()

Ana Moldovanu:Conform legislaţiei een viaogre, salariul Dvs se stabileşte een dependenţă de rezultatele individuale.Drept limită minimă şi garanţie a statului serveşte cuantumul minim garantat al salariului een sectorul real, care eencepeend cu 1 mai curent este stabilit een mărime de 1300 lei, calculat pentru un program complet de lucru de 169 ore een medie pe lună (Hotăreerea Guvernului nr. 260 din 25.04.2012).