Implică-te
Ministru » Feroviar

Atenţie, vine iarăşi micul Şova!!! Pleacă Mănescu şi iată ce ne lasă. Aştept cu nerăbdare să aud continuarea minciunilor acestor impostori!

La plecarea din Ministerul Transporturilor, am lăsat CFR Infrastructură cu contracte semnate şi altele în pregătire, contracte care ar fi trebuit să ducă rata de absorbţie a fondurilor europene la 40%. Ultima declaraţie a doamnei ministru Ramona Mănescu privind rata de absorbţie a fondurilor europene din cadrul Programul Operaţional Sectorial “Transport”, aferentă exerciţiului financiar 2007-2013, a fost că România a atras 20,7%, „diferenţa de bani putând fi atrasă pana la finele anului 2015”. 
CFR nu a mai licitat niciun proiect de reabilitate în doi ani de zile. În afara celor 60 de kilometri, anunţaţi săptămânal, la CFR s-a aşezat praful. Cum îşi imaginează doamna ministru că, după o pauză de doi ani, va putea recupera restul de 80 %, cât susţine domnia sa? Ramona Mănescu este mult prea procupată să vâneze vrăjitoare sau să îşi acopere incompetenţa cu controale şi anchete. I-aş sugera să mai şi muncească. La proiectele pe care i le-am lăsat gata pregătite, nici nu mai avea mare lucru de făcut, decât să le continue.

Nici tronsoanele pe care le-am lăsat în execuţie nu depăşesc, în stadiul actual, mai mult de 30 %. Acestea ar fi trebuit să fie gata în 2014, respectiv 2015. Nicio şansă. În 2011 am finalizat 230 de kilometri de cale ferată şi am lăsat alţi 211 de kilometri în execuție. Am finalizat modernizarea liniilor de cale ferată dintre București –Constanţa și Bucuresti – Brașov.

2007 a fost ultimul an în care CFR a semnat un contract pentru reabilitarea infrastructurii feroviare. Eu am pus CFR-ul pe calea banilor europeni. Sub mandatul meu au intrat în linie dreaptă reabilitări de cale ferată, de gări, tuneluri dar și de tot ceea ce ține de modernizarea sistemului de monitorizare a traficului feroviar.

Am semnat contracte importante de reabilitare a căilor ferate pe fonduri europene.
Cei 211 km de cale ferată ar trebui să fie gata în etape, cel mai târziu în 2015:

● Frontiera – Curtici – Arad – km 614 – 41,185 km. Valoarea contractului este de 1 miliard lei, fond de coeziune si buget de stat.

● Simeria – Vințu de Jos – 42 km. Valoarea contractului este de 1.4 miliarde lei, fonduri ISPA pentru proiectare, Fond de Coeziune + buget de stat pentru execuție.

● Vințu de Jos – Coșlariu – 33 km. Valoarea contractului este de 766 milioane lei fonduri ISPA pentru proiectare, Fond de Coeziune + buget de stat pentru execuție.

● Coșlariu – Micasa – 37 kilometri. Valoarea contractului este de 1 miliard de lei, fără TVA, fonduri ISPA pentru proiectare, Fond de Coeziune + buget de stat pentru execuție.

● Micasa – Atel – 29 km. Valoarea investiției este de 1,2 miliarde lei fonduri ISPA pentru proiectare, Fond de Coeziune + buget de stat pentru execuție.

● Atel – Micasa – 28 km. Valoarea investitiei se ridica la suma de 872 milioane lei fonduri ISPA pentru proiectare, Fond de Coeziune + buget de stat pentru execuție

● Am demarat reabilitarea podurilor dunărene Cernavodă (1584 m) și Fetești (970 m). Valoarea contractelor este de 54 milioane de euro fără TVA. Finanțarea este asigurată din Fondul de Coeziune și de la buget. Finalizarea este prevăzută pentru anul 2015.

În mandatul meu, am semnat primele contracte cu fonduri europene pentru modernizarea infrastructurii feroviare. 13 gări au intrat în procesul de reabilitare.

Pentru primele 5 (Brăila, Piatra Neamț, Sf. Gheorghe, Vaslui, Pitești), valoarea lucrărilor se ridică la suma de 34,5 milioane de euro. Pentru următoarele 4, Zalău, Botoșani, Bistrița si Râmnicu Vâlcea valoarea investiției se ridică la 24,8 milioane euro. Au intrat în reabilitare și gările Giurgiu, Slobozia și Călărași Sud, investiția totalizând 12,4 milioane euro.

Am demarat reabilitarea a cinci tuneluri de cale ferată în Brașov și Timișoara, contract în valoare de 4,9 milioane euro.

Aşadar, tot ce s-a semnat în 2012, respectiv reabilitarea a 211 kilometri de cale ferată, modernizarea a 13 gări şi reabilitarea podurilor dunărene Cernavodă și Fetești se ridică la suma de 1, 7 miliarde de euro.

Ce se întâmplă acum în România cu 1,2 miliarde de euro? Ei bine, se reabilitează 60,6 kilometri de cale ferată, pe traseul Ilteu (localitate situată în Arad, la graniţa cu judeţul Hunedoara) – Simeria (Hunedoara).

Repet, pentru reabilitarea celor 60 de kilometri de cale ferată se vor aloca 1,2 miliarde de euro. Solicit DNA şi Parchetului General să verifice modul în care a fost realizat caietul de sarcini.

Menţionez faptul că, în 2012, am lăsat în pregătire acest tronson. Făcea parte dintr-o secţiune de 144 de kilometri, cu un cost de 2 miliarde de euro.

Acum, în 2014, construim 60 de kilometri cu 1,2 miliarde de euro, când puteam avea 144 de kilometri cu 2 miliarde de euro.

Dincolo de faptul că nu fac altceva decât să construiască puţin şi foarte scump, îşi bat joc şi de fondurile europene. Cum doi ani au stat degeaba, în acest moment au fost nevoiţi să introducă tronsonul de cale ferată şi pe finanţare POST 2014-2020. Desigur, în 2012, acelaşi tronson km 614 – Gurasada; Gurasada – Simeria era inclus pe finanţare POST 2007-2013, aşa cum este normal.

Din teama de a nu pierde finanţarea, întrucât în 2015, ceea ce este alocat pe POST 2007-2020 trebuie finalizat, au făcut această rocadă de fonduri, cumulând două programe.

Vom pierde miliarde de euro pe incompetenţa acestor ministri ai Guvernului Ponta. Nu credeţi că ne costaţi prea mult? În afara minciunilor şi a guvernării televizate mai ştiţi să faceţi şi altceva? Nu cred, din moment ce în urma voastră rămâne dezastrul.

Lasă un comentariu: