Implică-te
Ministru » Reformă

De ce circulăm pe autotrada Deva – Orăştie

Despre aceasta autostrada s-a vorbit inca de pe vremea Guvernului Nastase. In iarna lui 2002 au inceput sa apara primele declaratii si proiecte. Cum pe atunci guvernarea Nastase era preocupata de finantarea pagubosului Bechtel, acest tronson a fost dat uitarii, cu finantarea lui europeana cu tot. 

In acest timp, oficiali ai UE atrageau atentia aupra faptului ca prioritar ar trebui sa fie proiectul de autostrada de pe Coridorul lV pan-european (Arad – Sibiu – Bucuresti – Constanta), Deva – Orastie fiind parte a acestui important coridor european.
Nu vi se pare cunoscut scenariul? Din pacate, acest scenariu se repeta in 2013, zece ani mai tarziu.
Acum, tot in era PSD, imbracat in USL, asistam la aceeasi joaca pe Coridorul IV, de aceasta data Sibiu – Pitesti vs Sibiu –Brasov. UE finanteaza Sibiu – Pitesti, dar Executivul vrea sa construiasca Sibiu – Brasov. Tergiversarea inseamna pierdere de bani si promovarea unei lipse de incredere la nivelul Uniunii Europene. Iar autostrada Deva – Orastie nu este decat un alt exemplu al „bunei” guvernari PSD, perioada in care acest proict a stagnat.
Astfel, pentru Deva – Orastie, care avea finantare ISPA, adica fonduri de pre-aderare, abia intre anii 2005 – 2007 s-au derulat proceduri de licitatie. Nimic concret. Din cauza unor contestatii, acestea au fost reluate ani de-a randul.
Cert este ca santierul a fost inaugurat abia in aprilie 2011. Am facut atunci eforturi sustinute pentru extinderea memorandumului ISPA pentru aceasta lucrare. Cei 32 de kilometri ai tronsonului Deva – Orastie trebuiau deschisi traficului pana la finalul anului 2012, altfel pierdeam finantarea.
USL nu a reusit sa respecte acest termen, fapt ce a facut ca acest tronson sa fie deschis in vara acestui an. Cat despre banii pierduti sau cat vor plati romanii pentru incompetenta si prostia acestui Guvern USL, nicio vorba.

Lasă un comentariu: