Implică-te
Ministru » Reformă

Standarde de cost pentru drumuri naţionale, căi ferate şi piste aeroporturi

Tot in 2010, alaturi de standardele aplicate constructiei de autostrazi, au fost stabilite si limite de preturi pentru constructia unui kilometru de drum national. Astfel, acesta are un cost standard de 1,72 milioane euro/km, iar costul reabilitarii unui kilometru de drum national, clasa tehnica III, a fost stabilit la 746.700 euro.

Am avut in vedere si reabilitarile de cale ferata, precum si pistele de aeroporturi sau amenajarile portuare. Toate au fost incluse in standarde de cost. Astfel:

- Reabilitare CF coridor paneuropean – 2.180.000 euro / km,

- Reparatii capitale linie cale ferata – 1.190.000 euro/km,

- Pista de aterizare decolare aterizare PCN 65 – 391.071 euro/100 m

- Pista de aterizare decolare aterizare PCN 100 – 557.500 euro/100m

- Cheu fluvial pereat – 8.861 euro/ml,

- Cheu maritim 13,5 – 21.450 euro/ml,

- Punct de trecere a Dunarii cu bacul – 551.845 euro/buc

Lasă un răspuns lui Silvia Tudor Anulează răspuns

Comentarii
Silvia Tudor ()

Valorile, pentru executia de lucrari,stabilite prin standardele de cost sunt subevaluate, deoarece nu cuprind toate categoriile de lucrari din cadrul unui obiectiv de investitie, nu cuprind cheltuieli ale capitolelor din devizul general, nu cuprind multe….. Pretul real, de exemplu pentru reabilitarea unui km de cale ferata, este de cel putin 3 sau 4 ori mai mare decat cel din standardele de cost si depinde de multi factori: natura teren, anvergura lucrarilor de arta(poduri, podete, pasaje, tuneluri, consolidari), de inaltimea rambleelor si debleelor, s.a.
Ar trebui actualizate cu mare atentie standardele de cost sau renuntarea la ele. La ora actuala sunt o prostie.